tisdag 4 oktober 2011

Värmande choklad

Nu har jag varit krasslig i fem dagar och jag börjar bli riktigt trött på det. Sött och fett i kombination har alltid varit dundermedicin för mig, typ pommes och cola. Men inget slår varm choklad med vispgrädde. Så när jag glatt såg att maken handlat grädde vispades det snabbt till en rykande god kopp med massa smarr till.

Den här muggen är som en upp-och-ned vänd tomteluva, eller hur? Min mor köpte den på en loppis som en nostalgipresent. Vi fyra syskon hade just en sån här plastmugg från Gustafsberg under uppväxten. Varje morgon stod det fyra stycken, i olika färger, på rad med varm choklad i köket.






























Har jag inte piggnat till ordentligt till kvällen kommer jag nog spetsa min chokladdryck och göra en Lumumba. 

1 kopp varm choklad
4-6 cl Konjak
Toppa med grädde och ev. riven choklad

Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig!!
    Testa att göra en dunderdrink på pressad apelsin och citron, riven ingefära där du kramar ur saften ur "rivet", honung och kokande vatten. Värmer, kurerar, smakar smaskens.

    SvaraRadera
  2. Denna bild ger mysfaktor som bara den!

    Du har rätt det ser verkligen ut som en upp pch ner vänd tomteluva :-D

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...