torsdag 20 oktober 2011

Gott & Grötit

Idag blev det en snabblunch men inte vilken som helst; Risgrynsgröt! Aka Tomtegröt. De där rätt så ocharmiga, vita plastkorvarna man köper i butiken är rätt okej om man värmer i kastrull ihop med hela kanelstänger. Det gör susen. Idag åt jag Felix variant och det får toppbetyg för den har en bra sälta. Det är viktigt för mig.

Att köpa halvfabrikat kanske inte rimmar väl med en "riktig" jul men hellre gena i kurvorna när det ändå är så mycket som ska göras och stressigt.

3 kommentarer:

  1. Gud vad gott nu blev jag sugen :)

    SvaraRadera
  2. Vi brukar köpa dessa korvar ibland till helgfrukosten. Har även köpt grötris för att göra egen men så skulle den koka i 1 timme eller så och då blev det lite jobbigare. : )

    KRam Kia

    SvaraRadera
  3. När det gäller halvfabrikat/helfabrikat i allmänhet så är jag lite emot dem, men just när det gäller risgrynsgröten som köps i korv, då Coops, så är jag såld! Så underbart god och ger mig alltid en go och varm känsla i magen :D

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...