onsdag 12 oktober 2011

Det gäller att sko sig!

Jag har inte berättat detta kom jag på: jag ska till London i början av november. Dvs då all julskyltning har börjat. Detta är magiskt! Men nu var det inte det detta inlägg skulle handla om utan nått annat väldigt viktigt: Skor! Jag är väldigt förtjust i snygga skor och lägger säkert alldeles för mycket pengar på skor. Men det som är så härligt med skor (bland annat) är att man kan gå upp lite i vikt, vara vinterblek eller risig i håret men skorna passar alltid. Och i London finns det skomärken som inte går att få tag i på svensk mark. Som det franska märket Repetto. Ett skomärke som började 1947 med att göra balett- och dansskor. Har ni hört talas om ballerinaskon? Nu vet ni var den kommer ifrån. Jag ska inte gå in i för mycket detaljer men det som är speciellt är att alla modeller finns i alla färger! Och så klart saknar jag ett par julskor. Vilken otur ;) då måste jag ju köpa ett par till... Här är några jag sett på hemsidan. Vad tycks? Den längst till vänster har jag i grått och de är de mest bekväma skor jag äger. Säkert för att de historiskt har designats för dans gissar jag.

Men på riktigt, vad tycker ni, klassisk ballerina eller fräsig klack??



Bilder från Repetto

8 kommentarer:

  1. Smart att göra skorna i alla färger. För när man hittar något som funkar är det lika bra att köpa på sig (samma princip som med både BH:ar och jeans...)

    KUL med London. Jag vill också. Får se om det blir av nästa år...

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du har hittat min blogg! Hur kommer det sig att du hittade mig? :)

    SvaraRadera
  3. Sv: JAAAA... Nu har jag det!
    Snowman Soup (dvs varm choklad som man, istället för att röra om med sked, rör om med en polkagriskäpp. För en vuxenvariant kan man ju alltid hälla i Minttu :-)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också skor, men har nog aldrig tänkt att jag måste ha ett par julskor ;) Ballerinaskorna var snygga, men jag gillar även dom längst till höger! :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Haha ja, de kanske provar julmaten i allmänhet men just borden i synnerhet! ;)

    Förövrigt älskar jag bilden från Repetto, den basgarderoben med ballerina skulle jag vilja ha!

    SvaraRadera
  6. Skor kan man aldrig ha för många av.Måste gå in och titta på deras sida.

    SvaraRadera
  7. Åh jag vill också till London, nu blev jag lite avundsjuk. Jag har ju missat massor av dina inlägg ser jag, de har itne kommit fram på min bloglovin.

    Sv: Håller med om att det är mycket roligare med svensk text på sakerna men det blir väl för dyrt att bara producera till sverige kanske

    SvaraRadera
  8. Okay tjejjer, får hoppa kommentarer på detta inlägg ;-)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...