torsdag 13 oktober 2011

Månadsbild

Läste ni Linneas årsbok när ni var små? Jag avgudade den boken och ville vara som Linnea. Göra roliga projekt och pyssla månad för månad. Jag bodde då i villaförort och Linnea bodde i stan. Det verkade så exotiskt. Kan säga nu med ett gäng års erfarenhet att just så exotiskt är det inte...

Varje kapitel är en månad och december månadsbild är så himlans mysig. Sen tycker jag texten "Det här är min hemligaste månad" är så strålande bra. För så är det, eller hur? Det tassas runt och göms prassliga kassar i garderober och vrår.

Bild från boken "Linneas Årsbok" av Christina Björk 
och illustrationer av Lena Andersson

5 kommentarer:

  1. Nej den har jag aldrig hört talas om men jag älskar Lena Anderssons bilder, min son fick Majas alfabet i julklapp sin första jul.

    SvaraRadera
  2. Jag älskade Linneas årsbok :D

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha, jag funderade på detsamma, att ockupera trapphuset alltså, men jag kom fram till att det nog inte var någon vidare bra idé...

    SvaraRadera
  4. Riktigt härlig och julinspirerande bild!

    SvaraRadera
  5. Bilderna får mig att bli alldeles varm i kroppen!

    Mysig blogg du har!

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...