måndag 10 oktober 2011

Tomtens fortsättning följer

Tomtens verkstad, som är den första filmen i Kalle Ankas jul, har en fortsättning efter det att tomten rider sina renar upp mot natthimlen och fullmånen. Den utspelar sig i ett hem, fyllt med barn, där tomten landar med sina renar och ur sin stora leksakssäck marscherar det ut leksaker.

Den här filmen har jag sett endast nån gång. Tror det var i programmet Disneytajm som leddes av Lasse Åberg, nån gång på 80-talet. Det var härligt att återse den nu. Så, varsågod, här får du 8 minuters julmys!

4 kommentarer:

  1. Sv: Jag har tänkt att hon ska få en liten gran på sitt rum och då tänkte jag lägga hennes paket från paketkalendern under den.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du skriver om denna film, för den här "delen" tycker jag är så mysig :) Har den på VHS, och har kollat på den här slaviskt sedan jag var liten! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för denna! Har aldrig sett den.

    SvaraRadera
  4. Bra film jag älskar den har sett den miljoner gånger.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...