onsdag 5 oktober 2011

Disney + Dickens = Wonderful!

Idag är sonen hemma från förskolan och vi gottar oss i soffan framför TVn. En favorit är Musse Pigg och vi tittar på en samlings-dvd. På skivan finns filmen "Mickey’s Christmas Carol", Disney's version av Charles Dickens klassiska julsaga. Sett den en gång tidigare för ruskigt många år sedan och då rann tårarna som värsta fjällbäcken. Hur skulle det bli nu då? Jajamensan! Här bölas det. "Mamma lessen" säger sonen och ser förvånad ut. Jag torkar tårarna och tänker på ett citat jag sett på nätet om filmen: If this doesn’t do it for you, you have no soul! Så med hela min själ rekommenderar jag den.

Har läst på några julbloggar  och SVT om att årets julkalender "tjuvarnas jul" kommer vara en julsaga i Charles Dickens-anda. Det ser jag mycket fram emot. 






5 kommentarer:

  1. Den kanske man ska se om man kan hitta då ser ut att va bra, ingen film jag sett tidiagre.

    SvaraRadera
  2. Underbart! :) Jag ska nog slå på Musse Piggs jul ikväll, den är magisk..

    SvaraRadera
  3. Den ska jag se i år :) ska ha som mål att se så mycket film jag bara orkar i jul..

    Sv: Ja eller hur, häftigt det skulle vara att ha ett kalt träd som växer till sig med pynt och allt över en natt ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, det är en av mina absoluta favoriter och klassiker vid jul! Den är så himla fin, så jag förstår tårarna - du är inte ensam... ;)

    SvaraRadera
  5. Den där älskar jag!
    Minns att den visades varje julaftonsmorgon när jag var liten och hoppas varje jul att den ska visas igen, men det händer aldrig.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...