tisdag 4 oktober 2011

Pepparkort

Har ni bestämt hur era julkort ska bli? Eller köper ni färdiga? Eller skickar du inga alls? Jag har inte riktigt satt igång tankarna än men vill absolut skicka ett "riktigt" kort i år. Förra året var dottern nyfödd så då blev det ett mejlkort.

Posten har en fin tjänst på sin hemsida som passande heter Glädjespridaren. Fina steg-för-steg instruktioner om hur du kan göra roliga och unika kort. Här är ett exempel.



















Och när vi ändå pratar julkort så har ni fram till den 16 december på er att knåpa ihop dem för sen måste de på lådan om de ska fram i tid. Ingen rast, ingen vila...

7 kommentarer:

  1. Sen dottern föddes så knäpper vi en julig bild på henne och skickar som julkort. Innan brukade jag pyssla ihop egna kort men de vi skickar till uppskattar mer en bild på dottern.

    SvaraRadera
  2. Lite olika men förra året fick barnen göra julborden på vår pysseldag, året innan skippa jag det helt. Fast det var första gången! Köper ofta färdiga.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Men vad fint. Du hittar så mycket fina tips hela tiden, om någon månad - när mitt julsug infunnit sig lite mer - kommer jag gå loss totalt på din blogg.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar scrappa julkorten + sätta fast ett foto på barnen. Men i år vet jag inte hur avancerat jag ska göra, dvs vad tidne räcker till. Har ju börjat plugga 50% på högskolan samtidigt som jag jobbar 60% så jag har lovat mig själv att inte ta på mig mer än jag orkar med.

    SvaraRadera
  5. Om jag skickar julkort så är de absolut hemmagjorda. Hinner jag inte med det så blir det inga kort alls skickade. Jag har inte börjat fundera över årets julkort ännu ... Ingen rast ingen vila :)

    Ha en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Det blir andra året som några mammor med barn träffas p mitt jobb och har pysseldag inför jul med glögg och pepparkakor. Alla tar med vad de vill pyssla med. Det är trevligt! Annars så har jag tidigare alltid sammanstrålat med nån och pysslat.
    Grundutbildning på ett löneprogram.
    Ha en bra dag.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Nej, tema för julkorten är alltid svårt. tur att man har lite tid kvar på sig :)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...