onsdag 19 oktober 2011

Helly hjärta Afroart

I jultid är det många privatpersoner och företag som ger pengar till välgörenhet och organisationer. Helt rätt! Julen handlar mycket om att ge och att kunna kombinera sitt julklappsköp med att bidra till dem som har det sämre ställt är väl en underbar kombination. Då kan Afroart vara en bra idé. De importerar direkt från hantverkare eller via rättvisehandelsorganisationer i utvecklingsländer. Ett underbart butikskoncept.
Från deras hemsida: "Tanken är att med design som verktyg, utveckla och marknadsanpassa det traditionella hantverket och på så sätt bidra till att skapa nya arbetstillfällen i regioner där hantverk idag är den viktigaste inkomstkällan. Detta gör att unika hantverkstraditioner får möjlighet att överleva och att den svenska publiken får tillgång till världens hantverk."

Sen får vi inte glömma att det är enormt vackra saker med gediget hantverk. Jag är ett stort fan och köper gärna presenter där (även till mig själv ;) ), just för att de är så unika. Två butiker finns i Stockholm men hemsidan är även en webb-butik för er som inte har vägarna förbi huvudstaden.

Är inte den här pallen bara för söt? Tofflan är iaf perfekt för en julaftonsmorgon!

Jag vill verkligen ha röda mysiga kuddar i min soffa vid jul. Kanske denna?

Stickmys skulle jag vilja kalla detta. Allt är från Nepal.

2 kommentarer:

  1. Då ska jag försöka se KarlBertils jul, brukar aldrig ha nån tid på julafton och se på tv (den går väl på julafton?)

    Ska in och kika på länken, alltid bra att köpa nåt och samtidigt skänka pengar till nåt bra

    SvaraRadera
  2. Så fina toffelsockarna är! Tack för tipset.

    Jo nu är jag tillbaka. Har varit lite omotiverad och stressad ett tag. Nu är jag bara stressad, så det går åt rätt håll i alla fall :-)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...