måndag 31 oktober 2011

Slå in det!

Jag älskar att slå in paket. Kvällen (natten oftast) innan jul brukar bli en riktig uppesittarkväll för mig. Alla paket ska slås in (inga butiksinslagningar här inte..) och det med stora ambitioner och höga krav. Ställda av mig för att det är så kul att göra och kul att se mottagarens reaktion.

Jag söker nu inspiration och tagit mig en stor surfsväng på nätet. Samlat på mig några go'bitar. Inget som faller mig helt på läppen för jag tror att jag ska satsa på bruna toner med accenter så som ljusblått, korall och guld. Gärna då som lackade sigill.

Så enkelt och så effektfullt. I like a lot!! 
Bild: 
carolynshomework.blogspot.com

Här har man skapat känslan av gamla brev. Obs! Egengjorda stämplar!
Bild: 
paperandstitch.wordpress.com

Slå in i gamla juldukar eller tyg, väldigt effektfullt.
Bilder: Martha Stewart & 
lionsgrove.com

Låt snörena bli själva dekoren och färgklicken. Fina flaskor förtjänar fina omslag.
Bilder: Pyssellisa
realsimple.com


Dra över nått gammalt! En skjorta, en scarf eller raggsocka...
Bilder: 
countryliving.com & Martha Stewart

Alltid gillat tårtpapper, det blir alltid lite festligare då
Bild:
sockerklaras.se

Snören, band och papper, hit och dit och kors och tvärs
Bilder: Martha Stewart

Två presenter i en! Tidningspapper är väldigt vackert i rätt sammanhang
Bilder: 
countryliving.com

Man tager det man haver.
Bilder: 
realsimple.com & Martha Stewart
Olika papper men i samma färger kan ge en fin enhetlig känsla
Bilder: 
giftwrappingpaper.net & Martha Stewart

Notblad är enormt fint. ihop med lilla bjällran blir det poesi
Bild: 
countryliving.com

Gott å blandat å väldigt juligt
Bild: 
houseandhome.com

Lite för sockersött för mig men ändå inspirerande
Bilder: Martha Stewart

9 kommentarer:

  1. vilka underbara paket! man blir verkligen sugen på att starta på en gång :P ja jag älskar uppesittarkvällen också, brukar bli sent och mysigt och glöggen försvinner i ett nafs :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina paket, jag gillar också att slå in fina paket. Jag har lust att börja slå in julklappar på en gång men jag ska försöka vänta till första advent.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också att slå in paket. Gärna lägga alla på hög så det blir en helkväll/eftermiddag av det. Det är så roligt att slå in det lite speciellt och inte bara huxflux + att det ser snyggt ut under granen...

    SvaraRadera
  4. Sv: Eller hur! Jag har bara varit och sett på typ två luciakonserter och det var förra året, resterande år har jag varit med och gått själv... Det är trots allt det roligaste :)

    SvaraRadera
  5. Åhh jag blir bara stressad av att ha allt kvar den 23:e. Då blir det inslagning utan känsla. Jag är en sån som älskar att slå in födelsedagspresenter fint - då det är en eller två, men julklappar MÅSTE jag ta pö om pö för att inte tappa sugen.

    Fina inspirationsbilder. Jag håller med om att det är supersnyggt med tidningspapper, men då gäller det ju att hitta tidningar med typ ENBART text. Gärna en japansk eller arabisk...

    Sv: Hmmm... Jag har lite svårt att få ihop kombinationen grunge och rave. Var det olika perioder, eller samtidigt?

    SvaraRadera
  6. Förresten fick jag ett roligt "ord" i ordverifieringen nyss: risabuzz

    risabuzz

    risabuzz

    Undra om man kan komma på något sammanhang att använda det ordet? Det som spontant ploppade upp i hjärnan är en drink med hallon, ingefära och något som bubblar?

    SvaraRadera
  7. Så mycket snyggt! Paketen inslagna som brev och det inslaget i notpapper blev jag helt kär i. Måste helt klart prövas - tack för inspirationen! :)

    SvaraRadera
  8. Vi brukar ha uppesitttarkväll tillsammans mannen och jag när vi slår in julklapparna. Dock försöker vi göra det i god tid, då jag inte gillar att känna mig stressad.

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara paket! Nu blev jag verkligen inspirerad att göra extra fina inslagningar i år.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...