fredag 14 oktober 2011

Förbannad!

Nu skiftar jag i känslor här. Nyss glad över härliga, juliga inköp och nu arg.
Vad ser jag när jag kommer med kassar och barnvagn i trapphuset, jo en lapp på vår dörr. Det har varit hantverkare i lägenheten och satt upp ventil-lister på våra fönstren. Inget att bli arg över än så länge men detta var inget vi fått information om. Överraskad går jag in och ser att mina rönnbärsgirlanger är halverade till antalet!! Målaren som utfört detta hade ingen känsla för att vara försiktig. Jaha... vad göra? Ut å plocka nya? Kan man anmäla nån för girlangmord?
Äh, så kan det gå, nu har jag fått skriva av mig så sorgen känns redan lättare.

10 kommentarer:

  1. Anmäl det hade jag gjort om du inte fått någon information om det hade du ju ingen chans att plocka bort dina fina girlanger :(

    SvaraRadera
  2. Anmäl till hyres/bostadsrättsföreningen. Inte okej att inte gå ut med info innan!

    SvaraRadera
  3. Huff så irriterende å ikke få informasjon om dete, jeg ville ha veldig sinna om dette hadde skjedd meg også - godt at det hjalp å skrive om det ;)

    Vakre rognebærgirlander forresten ♥

    SvaraRadera
  4. Men fy så elakt! Mörda vår julstämning sådär och du som hade hängt upp dom så fint! Nej ut och kasta målarfärg på honom vettja så han får smaka på sin egna medicin ;)

    sv: Haha, den var ju jättebra ju! Nu är rusta rustade för julen ^^ Visst är dom bra, ant & dec? :)

    SvaraRadera
  5. Näe?! :( Förstår din ilska.. usch, så respektlöst! Skulle känna mig ruskigt sårad, ingen har rätt att förstöra något i ens eget hem, du borde iafl få en ordentlig ursäkt!

    SvaraRadera
  6. Ett argt brev är iaf passande. Inte för att rönnbären inte är ok :) men för att gå in i någons lägenhet utan att fått tillåtelse eller info inte är ok.

    Jag vill oxå plocka rönnbär men alla växer så högt upp. Kan man ha med sig stege när man går på promenad?

    SvaraRadera
  7. Näe! Fy fan!!! Jag förstår att du är förbannad.
    Vitsen med att säga till i förväg är ju att man ska få chans att plocka undan. Suck.

    SvaraRadera
  8. Men då. Taskigt!
    Skicka en räkning. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Skickar en kram, hoppas att det känns bättre idag! Tycker också att du ska klaga.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...