tisdag 22 november 2011

Skylttisdag

I söndags var det skyltsöndag i stan och den missade jag så i dag blev det en, säkert mer stillsam, skylttisdag. Hade hoppats på mer. Känner mig som en textrad i Adolfsson&Falks klassiska jullåt "Mer Jul" men det var faktiskt den känslan jag gick hem med. Men... jag tror att om jag hade varit på stan lite senare i mörkret och inte så många dagisklasser framför mig klängandes vid fönstren utanför NK så kanske jag känt mer. Och så var jag ju inte direkt i alla stadsdelar och gluttade. Tog några bilder. Vet inte om de gör rättvisa alls.

Snogloben på svampen visade sig vara en reklamskylt för en film

Fashionabla Biblioteksgatan rullar som vanligt ut röda matten. COS har ett stilrent fönster

Rolig box-skylt på Replay. Face har en höstskylt men den var juligt röd. Snygg spegling...

NK storsatsar. Bättre än förra året, helt klart. Önskat mig mer dockor och saker i rörelse. 

Tomten får många brev. Snyggt med MÅNGA handskrivna brev.

Tomten måste ha många armar för att hinna göra alla klappar.

Inslagningen är viktig tycker även Tomten

Julbordet består endast av godis. Ett riktigt gottabord, det!


Tomten måste vara superhjälte för att hinna med allt han gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...