torsdag 17 november 2011

En liten tripp i butiken...

... gjorde mig så himlans glad i dag. Skulle "bara" köpa blöjor och kom hem med en massa härlig lektyr HELT GRATIS! Många julbloggare har nämnt att det är köpstopp vad det gäller julmagasin men nu kommer alla gratisbroschyrer från matleverantörerna och butikskedjorna. De är minst lika inspirerande. Och som sagt gratis!


Arla har, som många redan uppmärksammat, jättefint julmaterial i år illustrerat av duktiga Stina Wirsén. Här är länk till deras julstök med tips dag för dag. Sånt här gör mig själaglad! Arla har ett samarbete med vinnaren i Sveriges Mästerkock, Lousie Johansson, och visar upp fina recept i den lilla A5-broschyren.

ICA å andra sidan har norpat tvåan i samma tävling och i deras fina jultidning bullas det upp en hejdundrans massa gott. Här finns det mer info. Det är en 75-sidig tidning helt gratis. Jag såg skyltar i butiken som nämnde tidningen men hittade den ingenstans i butiken. Jag frågade första bästa ICA-Stig om var den var. Detta engagerade hela butiken och tillslut hittades tidningsbuntarna på lagret. Nyupptagen och iskall! Tack ICA Sabbatsberg :)

Inte mindre än fyra julkalendrar fick jag också med mig. ICAs, Arlas, och TV&Radio. Kommer bli ett himla sjå varje morgon när alla ska öppnas.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt med gratissaker. Jag har dock sökt Icas julkalender utan framgång här, måste testa fler Ica affäreer tror jag.

    SvaraRadera
  2. sv: Det ska bli helt underbart! Kommer bo vid Hydepark, nära Wonderland så det kommer absolut att besökas (och fotograferas!!) Det blir min första gång i ett juligt London så jag är riktigt förväntansfull över vad jag ska få se.

    SvaraRadera
  3. Bra med bild på hur Arlas kalenderställ ser ut, då vet jag vad jag ska titta efter;) Mitt Hemköp hade den inte, buuu. Så spännande med Londonbilderna!

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...