lördag 6 oktober 2012

Tänk vad en kudde kan göra!

Vårt hem går i en vit, svart, grå, brun, trä, blå, gråblå, beige ton. Alltså inte den varmaste miljön (färgmässigt...). Det är pretty far from scenografin i filmen "Tomten är far till alla barnen" som alltid ger mig en sådan där "åh, så vill jag oxå ha det"-känsla. Så när jag hittade en röd, grovvävd kudde blev jag övertygad, det är i år det händer. Varma toner ska in och du lilla kudde, är startskottet. Vilken skillnad, va?!

I dag strålar solen ute men vi har försökt komma i väg till IKEA sedan i våras men misslyckats och denna helg är dedikerad till hemförändring oavsett väderlek. Får väl trösta oss med att solen kanske håller massan borta.

Jag hoppas ju såklart att det finns lite julsaker att titta på. Axelina hade sett att det var på gång men avspärrat. Jättekul att de sätter sådan avspärrningstejp som om det var dyrbara skatter. För de vet väl vad som kan ske när julgrejerna släpps loss; kundstorm.


4 kommentarer:

  1. Härligt med en IKEA-dag :-) Hoppas att du kommer hem med en massa roliga fynd.

    Själv håller jag på att röja bland alla kokböcker. Det är MÅNGA nu...

    SvaraRadera
  2. En kudde i taget.... ;)

    Jättefin och jättesnygg stol!!!!

    SvaraRadera
  3. Snyggt ihop med stolen och pläden. Rött är en bra färg!

    Julbord bokat ! Julgalan på Friends Arena. Det är med jobbet och jag gillar de här julgalorna med lite uppträdanden och sånt, slipper man lyssna när gubbarna pratar jobb. : ) Inbjudningarna kommer innan sommaren men då är det liiite tidigt att tänka på det!

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Kul med en IKEA dag, jag funderade själv på det en stund i morse men jag har en bit att åka så jag tänkte vänta tills julsakerna kommer fram istället. Det blev en kortare tur till Dollarstore istället

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...