fredag 5 oktober 2012

Första julbordet bokat!

Jag kan inte hejda min lycka. Några vänner kom med förslaget att vi skulle gå på julbord och jag var ju inte sen att svara JAAA! Och tydligen inte vännerna heller för vi blir hela 24 stycken! Så nu är det bokat låååångbord på Ulriksdals värdshus. Har njutit av deras julbord (fantastisk sill) vid tre tillfällen tidigare i olika sammanhang genom åren, med jobbet, dejt med maken och sedan en lilljul med svärfamiljen. Nu alltså med vänner. Vad finns det kvar för konstellation? Tjej-julmiddag? Någon som är på nästa år? ;)

Inte för att jag vill göra för mycket gratisreklam för stället men det bästa med restaurangen är miljön. Varit där när snön legat djup och den kalla, mörka promenaden dit lystes upp av marskalker längs med vägen. Som en scenografi i en julfilm.

Har ni bokat julbord? Verkar vara dax nu...

8 kommentarer:

  1. Härligt :-)
    24 stycken, det är ett gäng. Tusan vad skoj!!

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig ätit julbord annat än hemma eller hos min faster. Jag har blivit lite avskräckt då jag hört från många att de flesta julborden är överskattade, men jag tror inte att de varit på något ÄKTA julbord.

    SvaraRadera
  3. Gött! Hälften med julbord är ju stämningen och att det är "juligt" liksom. Jag är på nästa år sålänge det finns mycket köttalternativ som fisk etc.

    på tal om duken på mitt köksbord förresten; jag och min sambo var ute och gick i våras - mitt i ett bostadsområde och plötsligt uppenbarar det sig en secondhandaffär mitt i ingenting! Lycka och pompa när jag insåg att här kan man fynda. 3 dukar 120 kr - helt överkommligt och snyggt!!! =)

    SvaraRadera
  4. Låter kul! :)

    Jag har aldrig varit på ett "riktig" julbord, men det blir det förhoppningsvis i år eftersom sambon får ta med sig mig när deras jobb ska iväg :)

    SvaraRadera
  5. Sms:ade genast maken och frågade om vi ska boka julbord!

    SvaraRadera
  6. sv: Tyvärr så jobbade jag, men annars hade jag gått dit! Var du där? :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul att gå på julbord. Jag brukar inte gå på julbord, finns inga bra ställen där jag bor tyvärr.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...