tisdag 16 oktober 2012

11 månader här, 1 månad där, eller??

Jag har ett dilemma! Eller ett riktigt i-landsproblem om jag ska vara ärlig. Jag vill byta hem i december, och bara då. Jag verkligen älskar vår ljusa trea mitt i stan med en lagom bra blandning av nya och ärvda möbler och det är ett hem som fungerar vår, sommar, höst och vint... nej just det, inte vinter. Inte den där julvintern i alla fall.

Jag skulle från den 25 november till den 6 januari vilja bo i det där huset som används i Tomten är far till alla barnen eller varför inte scenografin i Fanny&Alexander. Stort som satan, pyntat i varenda vrå, tända ljus som tydligen inte innebär brandfara, en gran som skulle kunna platsa på Stortorget, kök OCH matsal där hela tjocka släkten får plats, ringdans som inte tar slut efter 20 sekunder för då är hela hemmet avverkat och det bästa av allt; uppenbarligen bra förvaring på vind/källare som kan förvara alla pyntlådor, julgransfötter och halmbockar.

Men resten av året då gillar jag det rena, ljusa, avskalade och det überfunktionella. Vi kommer säkert behöva flytta till lite större snart då vi nu är 4 pers som nyttjar den enda vattenklosetten. Vi är mycket förtjusta i funkis och 60-tals hus och jag kan verkligen se mig i ett sådant MEN inte i jultid. Jag är förstörd av all julfilmscenografi. Det ska tydligen vara skeva trätrappor och snedtak för att det ska vara jul.

Vad göra???? Ja, jag sa ju det, lyxproblem!








Bilder från Fanny&Alexander och Tomten är far till alla barnen

7 kommentarer:

  1. Jag skulle iofs gärna bo i tomten är far till alla barnen-huset hela året. I alla fall om det kom med städare och trädgårdsmästare :-)
    Men om inte det ingår, då vette tusan om jag ens skulle vilja i juletid. Men snyggt är det!

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag ser ingen annan lösning än att ni får ta och köpa två hus! En funkisvilla och en herrgård på landet med trätrappor och ett enormt vardagsrum med plats för en hel tall ;)

    SvaraRadera
  3. Två hus låter väl perfekt. Ett som du bara använder vid jul =)

    SvaraRadera
  4. Hahaha det är sååå skönt när andra säger exakt det galna man själv tänker!!!:D
    Jag älskar också att titta på scenografin och i många amerikanska filmer skiter jag nästan i handlingen utan sitter och fröjdas över de fantastiska kulisserna! :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig! Mina föräldrar bor i ett stort och fint hus. Mamma och pappa är också lite jultokiga så de pyntar både inne och ute. Det blir så galet fint! :)
    Jag själv bor i en tvåa och förra året var första julen i den. Så jag pyntade och dekorerade som bara den. Det blev så himla fint! De som kom på besök trodde att det hade kommit till tomteland... haha :D på ett positivt sätt ;)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...