tisdag 2 oktober 2012

Hösten på torken

Nu hänger dem där, mina vackra rönnbärsgirlanger. 7 meter orkade jag trä igår men mer ska det bli. En stor kasse står hemma och väntar, direkt från Kronobergsparken. Fick många blickar från passerande stockholmare när jag klättrade i träden. Mycket exotiskt att få in spindlar och skalbaggar på matbordet.

Nu ska de torka och bli fina röda girlanger till julgranen. Kommer ni håg vad som hände förra året? Åh, vad arg jag blev!

Har även tagit in fina nyponkvistar. Tänkt att de kan bli fina i blomsteruppsättningar, som bordsdekorationer eller i adventsljusstaken. Ta in hösten och låt dig inspireras av naturens vackra färger.



12 kommentarer:

  1. Ja i år hoppas jag att ingen marodör kommer och förstör för dig. Usch minns att jag led med dig då...

    Men nytt år. Nya friska tag. Och fint som snus blir det!

    SvaraRadera
  2. 7 meter?? jag orkade trä så mycket som 40 centimeter ;)

    SvaraRadera
  3. Jag blev så inspirerad av dig förra året så jag skulle göra samma sak i år tänkte jag .----men det finns inga rönnbär kvar i stan här - alla har blivit svarta, förmodligen nått skit på. Jäkligt surt i alla fall, men nästa helg åker jag till estockholmo, hoppas några finns kvar så =)

    SvaraRadera
  4. Blir lite avis på dina 7meter. Här har det varit svårt att få tag i år och just nu ser man inga. Hoppas få se dina alster senare i höst "in action"!

    SvaraRadera
  5. @ Erica: tackar! Det tog några timmar så jag tar gärna emot komplimanger ;)

    @ Jessica: Fick med ungefär en Ica-kasse med mig hem och det var nog en tredjedel som var svarta. Och mina fingrar ska vi inte tala om.

    @ Lisa: Envis, det är ordet ;)

    @ Anna: Japp, i år blir det finfina girlanger. Så glad. Undrar bara hur mycket mer jag orkar... Får kanske klä bara en sida av granen, ta och sätta mot en vägg och låtsas som m det regnar ;)

    SvaraRadera
  6. Ser jättevackert ut! Önskar jag hade plats och inte var så hysteriskt rädd för spindlar!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint med rönnbärsgirlanger! Mitt tålamod räcker nog inte till det men om några år kanske :)

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen jättevackert att ta in både nypon och hallon, jag har gjort likadant och det skapar en fantastiskt stämning hemma tycker jag :)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad flitig du har varit! Jag gillar också att ta in naturmaterial både på hösten och till julen.
    Sv: just gröten lagade jag så det skulle räcka i två dagar ;)

    SvaraRadera
  10. Julbloggosfären snyggaste julblogg!
    Dina bilder är helt underbara.

    SvaraRadera
  11. @ Wladimir: Åh tusen tack! Blir så jätteglad av kommentarer och att de dessutom är så fina som din gör mig alldeles var. Återigen; tack!

    SvaraRadera
  12. älskar verkligen att ta in rönnbär och annat naturfint, blir så fint att dekorera med :) Kan verkligen se framför mig hur du klättrade i träden haha ;)

    sv: Nej det är faktist kanelbullar, men jag måste erkänna att jag var grymt sugen på att köpa en påse saffran å göra lite lussebullar i alla fall, men jag hejdade mig... Ja du, ja det lät väl va lucia eftersom man lussar och det heter lussebullar? :)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...