fredag 26 oktober 2012

Actually, I love giftwrapping

Vissa butiker satsar mer än andra på inslagningen av juklapparna. De stora varuhusen och kedjorna gör snygga förpackningar och paketpapper inför julkomersen. Jag är, som du vet om du följt mig, överdrivet förtjust i att själv slå in paketen men ibland låter jag butiken göra jobbet om de gör snygga paket. Det sparar ju liksom tid...

En av de bästa scenerna i den underbara julfilmen Love Actually är när snyggingen Alan Rickman ska köpa en julklapp av den överambitiösa Rowan Atkinson. Underbart citat: Almost finished? What else are there gonna be? Dipp it in yoghurt? Cover it with chocolate buttons?


Det har hänt att butiken har hunnit slå in mitt paket innan jag hejdat dem och vid hemkomst har jag öppnat klappen för att slå in på eget (bättre?) sätt. Guud så galen jag är! Så, nu har jag öppnat upp ännu mer av min galna julsjäl. Hur gör du? Slår du in själv eller låter butiken göra jobbet?

11 kommentarer:

  1. Oh, jag älskar också att slå in paket. Jag älskar även att köpa MATERIALET att slå in paketen med. Paketmaterial lägger jag nog nästan hur mycket pengar som helst på till jul (skrämmande nog). Har även jag öppnat upp och slagit in på nytt (bättre)sätt för att det inte var bra nog och pressen hade bra form som jag kan göra bättre...

    På tal om Allt i hemmets julspecial: Det har nästan blivit fars... eller så är det bara personligt ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar ocks paketinslagning. Jag brukar ibland också öppna paket och slå in dom själva.

    SvaraRadera
  3. Slår in själv helt klart! Det är nästan som en del av presenten. Att man först lägger ner tid och omtanken på att hitta någonting fint till personen och att man sedan tar sig tiden att slå in den snyggt.
    Jag använder mig helst av återvunna material, dekorationer från naturen och lack!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är rätt kul att slå in själv även om jag inte gör något över ambitiöst men ändå. : ) Mysigt att samla alla saker och stå där och slå in dom.

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Underbar film, underbar scen!

    SvaraRadera
  6. Åh, det är samma här och den scenen är fantastisk! Ibland när jag ser att butikerna har extra fint band eller papper, säger jag att jag har lite bråttom och ber att få med i stället för att de slår in, så kan jag liksom få det nöjet själv. Lägger också ohälsosamt mkt pengar på material. Och tejp, som du ju vet.. Ha en fortsatt bra kväll

    SvaraRadera
  7. sådär har jag också gjort, slagit in julklappen själv ifall jag haft tid och inte varit nöjd.. man vågar knappt erkänna..

    SvaraRadera
  8. Jag vill också slå in mina paket själv. Ända gången då jag inte vill det är om jag handlar i en guldsmedsaffär, dom har alltid 100 olika snören och brukar vara riktigt duktiga på att slå in snygga små paket!

    SvaraRadera
  9. Klick, klick for some linklove;
    http://theresesjul.blogspot.se/2012/10/i-your-blog.html

    (Kunde inte låta bli att skicka tillbaka till dig igen!)

    SvaraRadera
  10. MÅSTE se Love Actually! Har inte gjort det än.. *aaah!*

    SvaraRadera
  11. Inte har stackarna i butiken tid att lägga en halvtimme på varje paket, det får jag göra själv =) Kul är det också. Brukar slå in julklapparna tidigt, tidigt, så jag får gå och titta på dem åtminstone några veckor.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...