torsdag 25 oktober 2012

Stockholm har blivit kallt. Och vitt

Nu biter det hårt i kinderna och jackan dras åt. Kylan är här och det vekar bara bli kallare. I går köptes ny mössa och vantar så jag är redo för säsongen.

Att det blivit vinter syns tydligt vid blomsteraffärerna. Utanför butikerna bunkrar de upp med fina vinterväxter och jag blir så inspirerad. Gick förbi en blomsterhandel igår och det var ett hav av vintervitt utanför på trottoaren med cyklamen, azalea, julros och tazetter. Och vitt verkar hålla i sig som julfärg även denna jul för i de skyltfönster som börjat julskylta (jajamensan!) så är det också vitt, vitt, vitt.

Snyggt? Ja, jo, det är ju ljust och fräscht men jag börjar dra åt det mer ombonade, varma. Undrar om jag är trendkänslig eller bara motvals... Återstår att se om nått år då vi ser hur trendfacit blev.




4 kommentarer:

  1. Trodde du mena att snön kommit och tänkte vart i Stockholm befinner du dig?? : )
    Vitt är fint men julen är röd.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Det snöade i skanstull runt 17-tiden :-)

    SvaraRadera
  3. sv: jag håller faktiskt helt och hållet med dig nu när jag tänker efter, varför måste de ha det där fönstret i bakgrunden hela tiden? Jag blev bara så positivt överraskad av färgerna istället för de där gräsliga lila-aktiga tonerna som inte alls faller mig i smaken ^^

    SvaraRadera
  4. Psst... http://tomtensdotter.se/2012/october/jag-alskar-din-blogg.html

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...