måndag 31 december 2012

Önskelista anno 1983

Titta vad jag hittade när jag rensade ut gamla skolböcker och anteckningar! Jag blev alldeles lycklig, som om jag hittat en tidsmaskin. Jag nämligen riktigt forslades till köket i föräldrahemmet och alla dofter där och såg mig själv sitta och skriva och rita listan. Kan minnas hur mycket jag önskade mig den där Sindyhästen och tomten hörde min önskan (eller tjat varje dag i säkert en månad) för den fanns i högen. Den ligger nu i mina minneslådor i källaren redo för sonen och dottern. Disneyspelet fick jag också och användes flitigt. Tittade faktiskt på det senast jag var hemma hos föräldrarna. Det ska nog dammas av när barnen växt till sig lite. Men vad Krumpisar och Pingvin var har jag ingen aning om.



Kan känna att mina önskelistor nu för tiden inte har samma karaktär. Det blir mest en muntlig och kort lista i all hast och oftast: -Jag vet inte, nått snyggt plagg kanske...? Tycker att jag ska lägga ner lite mer känsla i framtiden.

Gjorde ni också sådana som barn, eller till och med fortfarande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...