måndag 31 december 2012

Antik ljusslinga

På en loppis i somras hittade jag en fuktskadad låda med en fin julbild och varumärket Osram på. Med stor spänning öppnade jag lådan och såg den finaste ljusslingan ligga där. Mannen bakom bordet sa: Tja, du kan få den för en tia. Om den fungerade så var det århundradets kap, var den trasig så var jeg endast en Piggelin fattigare den sommaren. Åh, tänk om den fungerade, jag var så spänd och gissa om min extrema besvikelse när jag andaktsfullt satte i kontakten när vi kom till baka till sommarstugan. Mörk, kall och knäpptyst låg den där.

Tillbaka i stan ville jag göra ett sista försök så jag gick till vår ljusaffär. Fick prova varje glödlampa var för sig i en liten mackapär, för det var så att om en lampa var trasig så funkande inte slingan. Finn den felande lampan och det skulle funka. Alla lampor utom EN var vid liv och när den felande lampan var borta så lös den starkt. Åh, vilken lycka. Jag nästan skrek till av lycka.

Nu när det börjar mörka så ska jag finna plats för denna nya älskling. Några förslag?







Snygg spegel va?! Och där står jag i köket och grimaserar i kameran. Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...