måndag 31 december 2012

Årets julklapp; hörlurar. Gör dem själv!

Ja, då blev det som bettingföretagen förutspådde: Årets julklapp blev hörlurar. Förståeligt egentligen för med alla de skärmar vi nyttjar idag behöver vi kunna lyssna på det som spelas och visas. Kan också känna att denna gåva är lite lättare att ge bort än en matkasse som var förra årets julklapp...

Då var det ju ytterst passande att jag så sent som igår blev klar med mina pärlade hörlurar. Nu undrar du om jag fått dille på pärlor, och kanske har du rätt ;) Men jag har sett dessa pimpade lurar på flera människor på tunnelbanan och varit sugen på att göra dem själv och pärlor hade jag ju hemma.



Det var mycket pilligare än vad jag trodde det skulle bli. Tipset är att ladda med en vass liten "potatiskniv", gott tålamod och oömma tummar. Börja med att lägga pärlor på rad för att hitta ditt mönster. Och hur gör man då; jo man skär alltså en liten skåra i varje pärla, ha ett bra underlag som tåls att skära på. Låt pärlan sitta kvar på bladet av kniven och för in hörlurssladden mellan kniven och skåran i pärlan, så att du kilar in sladden. Det tar några pärlor innan knixet sitter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...