tisdag 13 december 2011

Kungsträdgårdens julmarknad

Nej säger jag! Det var ingen bra julmarknad. Jag passerade igår eftermiddag och hade sett fram emot en mysig marknad och full stämning. Det lovade gott när jag möttes av julmusik och doften av brasa från de små eldkorgarna. Men sen så var det inte så mycket mer jul än så. Bodarna sålde saker som inte hör hemma på en julmarknad, enligt mig alltså. Indianska drömfångare, afrikanska trämasker och en husbil med barnoveraller bland annat. Men glögg och tomtar fanns så lite jul vart det men inte i närheten av vad det skulle kunna vara.

Om jag gått dit senare när mörkret hade lagt sig, tagit ett glas varm glögg och sen åkt lite skridskor i Kungsträdgården kanske det hade blivit bättre betyg.

Som formgivare blir jag ledsen när jag ser sådan här oinspirerade typsättning...



2 kommentarer:

  1. Drömfångare och masker lät inte så kul att titta på när det gäller julmarknad. Tråkigt!

    Tur att det finns hur många julmarknader som helst nu för tiden och att dom flesta är supermysiga att gå på :)

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag också tyckte! Vi gick förbi där innan Skansen i söndags och ja, det var lite platt fall kan man säga! Att de hade ett coca-cola-tält på slutet gjorde det inte bättre ;)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...