fredag 30 september 2011

Lisas Lista

Lisas Vinterland har gjort en mycket rolig lista för alla julälskare att svara på. Superkul sätt att lära känna varann bättre på. 

Foto: via We heart it














1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Å så svårt. Längtar på olika sätt. Jag längtar till resan under hela december med allt vad det innebär och sen så klart till själva julafton. Men i o m bloggen får man ju sin längtan tillfredsställd lite varje dag, om ni förstår. Så jag säger en... 5.a

2. När vill du att första snön faller?Dan innan lucia och vara så där vit, tung och krispig hela vägen fram till trettondagen. Sen kan den göra snabb sort efter sportlovet. Måste tänka på barnen... ;)

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Jag "hugger" en maffig kungsgran här i Birkastan i Stockholm. Eller om jag firar hos svärfar på Gotland blir det tall som jagas upp natten till den 23.e och dras hem.

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Planering och logistik av familjen. När, var och hur ska vi fira?

5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor? 
Slutet av november sätts det igång på allvar. Sätta blomlökar, boka in glöggfester och julbord.

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
Sonen kommer vara med på ett helt annat sätt och uppskatta det hela mer och det ser jag verkligen fram emot.

7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid? 
Mycket varierande. Har aldrig stått dan innan utan att allt är köpt och klart. Men skulle nog säga att runt den 18.e är jag igång.

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
Åh det var en 10.a! Hela min familj kunde fira tillsammans. Det är inte enkelt då vi är så många. Två föräldrar, vi är fyra syskon vilket ger fyra respektive och sen så har vi lyckats få till 8 barn/kusiner och så en förskrämd katt. 
Vi la upp det så att vi hade jullunch med en massa sillar, sillsallader och lax hos mina föräldrar och sen gick vi 400 m till min brors hus där vi hade resten av firandet. Mycket proffsigt upplägg.

9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Tror svaret ovan ger svaret. Många!

10. Om du fick välja; nämn tre kända personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.
Jösses! Alla som känner mig vet att jag är förtjust i Fredrik Lindström, det skulle nog ge en kul kväll.
Sen tycker jag att Per Moberg är en härlig fläkt i matsverige. Det får även bli en julklapp till maken som älskar hans sätt att laga mat. Och sen då...? Måste ha en tjej för att väga upp och gärna nån som gillar att pyssla. Inte de där "Äntligen hemma" tjejerna, inte för mig. Å, det står still, finns det ingen?? Hjälp! Nigella kanske? Fast hon är mer mat än pyssel... Får återkomma!

3 kommentarer:

  1. Super mysigt jag vill också de.

    SvaraRadera
  2. Sv: Jamen perfekt! Vad trevligt att läsa dina svar :) Passande bild också!

    Ingen fara, jag har själv nu insett att man ju faktiskt kunde registrera en bild när man anmälde sig till julbloggar.se! Vilket jag inte gjorde! Tokigt av mig att inte komma på det tidigare ;) Tack ändå! Ha det gott!

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...