lördag 17 september 2011

Julmys i biomörkret

Juldagen har sedan länge varit ett filmpremiärsdatum. Mycket smart då familjer är samlade, alla är lediga och biljetter är en tacksam julklapp att ge bort. Storfilmer har gärna haft premiär på juldagen så som Harry Potter, Sagan om ringen, Änglagård mfl. Jag ser att SF fortsätter traditionen och har 3 filmpremiärer den 25.e. Den som kommer få mest uppmärksamhet är garanterat "The Stig-Helmer story". Filmen utspelar sig före Sällskapsresan 1 och ska berätta varför Stig-Helmer är som han är. Intressant? Nja, jag vet inte jag. Kände inte att trialern får mig att boka biljett. Poppis kommer den nog garanterat vara och vi får inte glömma att den första filmen är den tredje mest sedda svenska filmen någonsin på bio med 2,5 miljoner besökare. Och för övrigt är det en julfilm om än inte så julig med dans runt granen i poolen...

Men Stig-Helmer kommer nog få en tuff match om publiken av Mikael Blomquist (Daniel Graig) i den amerikanska versionen av "Män som hatar kvinnor" Den har dock premiär 21/12.


















En av mina storebröder har flera jular gett bort bioklappar. Faktiskt ganska mysigt att sätta sig i en biofotölj och släppa allt vad julmat och släktingar heter i ca 2 timmar. Och förr i tiden, när ingen av oss hade barn, var det annars bara slappa och äta godis som gällde den 25.e. Vår familj har varit traditionsfria just på juldagen.

De andra två premiärerna på juldagen är Alvin och gänget 3 och New Year’s Eve. Den senare känns som en film för mig. Kanske ge mig själv i julklapp att fixa barnvakt och gå på bio, senast ett biobesök skedde var mars -09...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska fixa barnvakt och gå på bio. Det lät som en bra julklapp till dig själv

    SvaraRadera
  2. tycker absolut att bio låter som en bra julpresent, det är så mysigt och avkopplande :)

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...