onsdag 31 augusti 2011

Snart är det glögg!

På tisdag, den 6:e september, smäller det! Då avslöjas 2011 års glögg. Snygg nedräkning här. Det är ett så himla bra trick Blossa har skapat, att göra nya smaker för varje år. Alla måste smaka, ha en uppfattning och hissa eller dissa. Sen att flaskorna dessutom får en snygg design av duktiga BVD hjälper så klart till i försäljningen. Vanligtvis hälls glöggen upp i kastrull, flaskan i återvinningskassen och för den ambitiöse hälls den ljumma drycken senare i en fin skål, tillbringare eller kärl med tillhörande värmekälla. Men vad hände med de snygga årgångsblossorna? Jo, de fick stå framme, bredvid den varma, väldoftande glöggen. Lite för att kvalitetssäkra och visa, "jojomensan, jag var snabb å fick mig en flaska innan de tog slut på systemet!"

Foto: BVD


























Men vad blir det för smak detta året? Hur ser den nionde flaskan ut?

De tidigare åren var som följer:
03 Pommerans
04 Vinteräpple 
05 Hjortron & Armangac 
06 Lingon & Enbär 
07 Havtorn & Kanel 
08 Blåbär 
09 Clementin 
10 Saffran

2007 var året då havtorn fanns med överallt. Jag designade nya dryckesförpackningar för en kund med havtorn, vänner bjöd på kött med havtornssås och efterätter med havtorn, köpte en handkräm med havtorn. Jag hade fram tills detta året aldrig hört talas om bäret, men ack så gott och nyttigt. Tror att det var min favorit bland åren. Kommer du ihåg din favorit?

2 kommentarer:

  1. Haha! Vilken härlig blogg. Älskar tema och älskar jul. Hit lär jag återvända.

    SvaraRadera
  2. Lingon och enbär gillade jag för att inte tala om blåbär. Jag har t.om. sparat på flaskorna, de är så fina i form och design.

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...