torsdag 16 juni 2011

Finger

















Nu kan man undra varför jag väljer att börja med denna bild... Men det är så att denna hustomte har bott hemma hos mig i över 10 år och sett till att inga bovar eller något annat tråkigt kommit över tröskeln. Så jag tycker att han förtjänar en plats i första rummet, så att säga.

När jag nu tänker på det har han inget namn! Vad ska han heta? Tomtsson, Herr Gråskägg, Leif...? Innan jul ska han vara döpt! Hur som helst kommer han från Heissner som gör alla tänkbara trädgårdstomtar. Denna modell heter "Finger"!

2 kommentarer:

  1. Har du döpt tomten än?

    Gunnar Gnom? Helmer Husvakt? Viktor Väktare?

    SvaraRadera
  2. @ Erica: Jag satt faktiskt och funtade på vad vår lille hustomte skulle få heta för nån dag sen. Sonen sa "glass" och det fick mig att tänka på Klas. TomteKlas. Vet inte, känns inte helt rätt... Hubert letar sig in i skallen... Hmmm... viktigt sånt här!

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...