fredag 7 oktober 2011

Helly hjärta OD

Idag hyllar jag män som sjunger fint tillsammans! Jag har snackat lite manskör med Sannas Christmas och det fick mig att bli sugen på att lyssna (tidigt jag vet, men kunde inte hålla mig). Orphei Drängar, OD, är en av världens bästa manskörer men som leds av en kvinna (!) och har sin bas i vackra Uppsala. Alla som känner mig vet att jag älskar basröster ;) och det är nått speciellt med just manskörer.
Deras julskiva är jättehärlig och absolut värd att lyssnas på. Några favvolåtar finns med på min julspellista. Höj ett ljus och tänd volymen, eller tvärtom! :)


Foto: Stewen Quigley

2 kommentarer:

  1. Julmusik ja ... snart är det dags :)

    Jag skattade gott åt ditt inlägg hos mig. Jag borde kanske testa att annonsera på Twitter nästa gång ;)

    Ha en härlig fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Kul att ni gillar vår julskiva. Jag kanske kan få tipsa om en lite nyare version av julskiva, inspelad under kvinnan vi brukar kalla Cilla.

    Här kommer en länk: http://www.od.se/Christmas_songs

    Hälsningar
    Olle Westerberg
    Informationsansvarig, OD

    SvaraRadera

Skicka gärna en kommentar, hälsning eller tips.
Det är alltid välkommet!
Kram Helly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...